Oferta

Periodontologia

Choroby przyzębia, obok próchnicy według Światowej Organizacji Zdrowia stanowią jedną z najczęstszych przyczyn utraty zębów. Najlepszą i najskuteczniejszą metodą postępowania w przypadku chorób przyzębia jest wczesna diagnostyka. Początkowe stadia chorób dziąseł i przyzębia mogą być z powodzeniem leczone.

Czynnikami powodującymi zapalenie dziąseł są płytka nazębna oraz kamień nad- i poddziąsłowy, których stała obecność wyzwala reakcje zapalną objawiającą się bólem, zaczerwienieniem, obrzękiem i krwawieniem dziąseł. Wraz z upływem czasu zapalenie dziąseł rozwija się w zapalenie przyzębia, które doprowadzić może do wytworzenia się patologicznych kieszeni przyzębnych, w konsekwencji do rozchwiania zęba, a ostatecznie do jego utraty.

Periodontologia w Krakowie

Podobny schemat chorobowy może wystąpić z powodu permanentnych drażniących bodźców mechanicznych, zmian hormonalnych (np. w cukrzycy, podczas ciąży, w wieku młodzieńczym etc.) oraz po niektórych grupach zażywanych leków.

Z recesją dziąsłową mamy do czynienia w przypadku, gdy brzeg dziąsła znajduje się poniżej granicy szkliwno-cementowej (mocno poniżej szkliwa zęba), prowadząc do odsłonięcia korzenia zęba i narażenia go na działanie czynników zewnętrznych.

Specjalista periodontologii w Centrum Stomatologii CDC dokonuje badania łuków zębowych szczęki i żuchwy poprzez pomiar tzw. rowka dziąsłowego wokół każdego zęba, tzn. lekarz za pomocą sondy periodontologicznej sprawdza wysokość dziąsła od poziomu kości wokół każdego zęba. Prawidłowo, głębokość rowka dziąsłowego to 1-2 mm. Każda większa wartość wskazuje najczęściej zaistniały proces patologiczny. Dodatkowo lekarz dokonuje oceny poziomu higieny jamy ustnej korzystając z pomocy przeznaczonych do tego wskaźników (np. OHI, API). Nieodzownym elementem konsultacji periodontologicznej jest ocena zdjęcia radiologicznego, z pomocą którego lekarz określa lokalizację i stopień utraty tkanki kostnej.

Oferta Centrum Stomatologii CDC skierowana do pacjentów z problemami periodontologicznymi obejmuje szczegółową diagnostykę oraz kompleksowe leczenie z wykorzystaniem najnowocześniejszych metod np. pokrywania recesji dziąseł czy sterowanej regeneracji kości.

Zapalenie przyzębia w większości przypadków ma charakter przewlekły. Stąd bardzo istotne regularne wizyty kontrolne, zabiegi profesjonalnej higienizacji oraz jeśli są konieczne – indywidualnie dobrane specjalistyczne zabiegi periodontologiczne. Dzięki nim jesteśmy w stanie utrzymać w ryzach konsekwencje tej choroby, a każdy pacjent ma szansę cieszyć się zdrowym i pięknym uśmiechem.

Leczenie periodontologiczne współcześnie, ma na celu zachowanie wszystkich tkanek otaczających ząb w pełni zdrowia. Informacje o cenach konkretnych zabiegów znajdują się w cenniku >>

hero