|LECZENIE KANAŁOWE (ENDODONCJA)

Leczenie kanałowe (endodontyczne) w Centrum Stomatologii CDC przeprowadzane jest po pełnej diagnostyce, w tym diagnostyce radiologicznej.

Na czym polega leczenie kanałowe ?

Obejmuje ono procedury leczenia, które mają na celu zachowanie zdrowej miazgi w całości lub jej części a w przypadku zainfekowania lub uszkodzenia miazgi, celem będzie zachowanie prawidłowych tkanek okołowierzchołkowych. Z kolei jeżeli dojdzie do zapalenia tkanek okołowierzchołkowych (czyli struktur wokół wierzchołka korzenia zęba), wtedy leczenie kanałowe ukierunkowane będzie na przywrócenie ich prawidłowego stanu.

Endodoncja krok po kroku

Dodatkowo do procedur z zakresu leczenia kanałowego należą również: powtórne leczenie kanałowe zębów z zapaleniem tkanek okołowierzchołkowych, zwane potocznie reendodoncją, chirurgia endodontyczna, wybielanie zębów leczonych endodontyczne, zabiegi związane z odbudową korony zęba z użyciem wkładów koronowo-korzeniowych, zabiegi związane z wydłużeniem korony czy ekstruzją. Stany patologiczne miazgi mogą toczyć się bezobjawowo lub też dawać intensywne odczucie bólowe. Do najczęściej spotykanych należą: ból spontaniczny lub pulsujący, nadwrażliwość na ciepło i zimno, odczuwanie bólu w trakcie nagryzania, rozległy ubytek próchnicowy, uraz doprowadzający do uszkodzenia miazgi, obrzęk i bolesność błony śluzowej i okolicznych tkanek miękkich, przebarwienie zęba na ciemny kolor.

Leczenie kanałowe – pod mikroskopem

Centrum Stomatologii CDC dysponuje zespołem doświadczonych lekarzy oraz paletą najnowocześniejszych środków pozwalających przeprowadzić leczenie kanałowe zgodnie ze światowymi standardami. Kanały korzeniowe opracowywane są maszynowo (tzn. za pomocą narzędzi rotacyjnych) oraz wypełniane metodą termiczną (tzw. płynną gutaperką na ciepło BeeFill) co gwarantuje maksymalny poziom szczelności a co za tym zwiększenie powodzenia leczenia kanałowego, które wykonywane jest także pod mikroskopem. Wszystkim pacjentom zapewniamy precyzyjną diagnostykę rentgenowską na każdym etapie leczenia oraz komfortowe i bezbolesne przeprowadzenie zabiegu.

Leczenie kanałowe – ile trwa i czy boli ?

Każdy ząb leczony kanałowo jest odizolowany od środowiska jamy ustnej za pomocą koferdamu. Podczas leczenia kanałowego wykorzystywany jest mikroskop stomatologiczny, który w sposób znaczący ułatwia lokalizację ujść poszczególnych kanałów korzeniowych. Leczenie kanałowe wymaga późniejszej kontroli radiologicznej. Pierwsza kontrola powinna być wykonana po 6-12 miesiącach od zakończenia leczenia z uwzględnieniem wskazań lekarza. Warto podkreślić, że najskuteczniejszym sposobem zapobiegania chorób miazgi i tkanek okołowierzchołkowych prowadzących do leczenia kanałowego są regularne przeglądy stomatologiczne wraz z badaniem radiologicznym. Leczenie kanałowe w CDC przeprowadzane jest według najnowszych standardów i za pomocą najbardziej zaawansowanego sprzętu stomatologicznego, dlatego też najczęściej odbywa się bezboleśnie. Czas trwania leczenia endodontycznego zależy oczywiście, w dużym stopniu od indywidualnego przypadku, lecz często udaje się zakończyć po jednej lub dwóch wizytach.